چگونه از میهمانان جلساتمان سالم پذیرایی کنیم؟ بخش اول

پذیرایی سالم در جلسات سازمانی

مطالعات نشان داده که رابطه مستقیمی بین شرایط محیط کاری با رفتارهای سلامت دوست کارمندان وجود دارد. در حدود نیمی از ساعات بیداری ما در سر کار و ساعتهای زیادی از آن نیز در جلسات سپری می گردد. متأسفانه غذا و نوشیدنی که معمولاً برای پذیرایی در جلسات سرو می شود، چرب ، پر شکر ، مملو از سدیم بوده و در آن میوه و سبزیجات کمتر استفاده می شود.

با پیاده سازی استانداردهای یک پذیرایی سالم می توانیم فرهنگ سلامت دوستی را در بین همکاران و میهمانان جلساتمان رواج دهیم. و این پیام  را به دیگران منتقل کنیم که سازمان ما به سلامت کارمندان و همکارانش می اندیشد. این استانداردها قابل استفاده در همه جلسات سازمانی هستند: از جلسات کوچک درون واحدی گرفته تا جلسات و کنفرانسهای چند روزه.

اما این استانداردها چیست؟

  • برای نوشیدنی از آب و نوشیدنی های سالم کم شکر استفاده کنیم
  • در کنار چای یا قهوه شیر کم چرب یا بدون چربی بگذاریم
  • همیشه با غذا، میوه و سبزیجات هم سرو کنیم
  • برای هر نفر حجم متناسب و نه زیادی را برای غذا یا دسر مشخص کنیم
  • غذا ها و دسرهایی را انتخاب کنیم که در تهیه آنها از مواد اولیه طبیعی و سالم استفاده شده
  • نانهای سبوسدار به نانهای تهیه شده از آرد سفید ارجحیت دارند. پس از این نانها بیشتر استفاده کنیم
  • از گزینه های کم سدیم بیشتر استفاده کنیم. مثل استفاده از غذاهای کم نمک یا عدم استفاده از سسهای آماده
  • غذاهای دریایی را جایگزین گوشت قرمز کنیم
  • گیاه خواران را فراموش نکنیم!

حال شاید سؤال پیش بیاید که آیا هزینه یک چنین پذیرایی سالمی بالا نیست؟

طبیعتاً غذاهای سالم کمی گرانتر هستند، ولی ما می توانیم با کم و متناسب کردن حجم غذا و دسر به ازای هر نفر هم دور روز آن را کم کنیم و هم هزینه تمام شده را کاهش دهیم. برای این کار می توانیم از بسته بندی های تک نفره استفاده کرده و یا پذیرایی را بصورت پُرسی انجام دهیم. در کنار این اقدام به این موضوع نیز فکر کنیم که آیا نیاز هست که در تمامی زمانهای استراحت میان جلسه از میهمانان با غذا و نوشیدنی پذیرایی به عمل آید؟ شاید بتوان استفاده بهتری از برخی از این زمانهای آزاد کرد

سؤال بعدی این است که آیا واقعاً این پذیرایی سالم میهمانان من را راضی می کند؟

باید توجه داشته باشیم که وقتی ما داریم به سلامت میهمانان و همکارانمان توجه می کنیم در واقع داریم به آنها احترام می گذاریم و به آنها نشان می دهیم که چقدر برای ما مهم هستند. شاید با رعایت این استانداردها در واقع جلوه غیر معمولی از پذیرایی را ارائه کنیم، ولی با توضیح و تبلیغ بر روی پارامترهای یک پذیرایی سالم می توانیم فرهنگ جدید را خلق کنیم و رفتار سلامت دوست را بین آنها ترویج دهیم. مطمئن باشید این حس اهمیت، رضایت آنها را از پذیرایی شما بدنبال خواهد داشت

 

ادامه دارد ….

کیکِ خونه نوشته شده توسط:

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *