نقش خوراک و نوشيدنی در پذيرايی جلسات و رويدادها

پذیرایی جلسات سازمانی

 

خوراک و نوشیدنی بخش لاينفک اكثر جلسات و رويدادهای سازمانی هستند. در واقع مي­توان گفت يكی از پر هزينه ترين بخشها. پس چرا همچنان بعنوان موضوع كم اهميت به آن توجه مي شود؟

در حالي كه بودجه برگزاری رويدادهای سازمانی در حال كاهش و از طرفی هزينه خوراک در حال افزايش است، مسئولين برگزاری همواره تلاش دارند تا بتوانند با حداقل هزينه خدمات پذيرايی رويداد خود را پوشش دهند. اگر به راستی پذيرايی اين جلسات تنها به معنای غذا دادن به مهمانان است ، راه حل مقرون به صرفه تر توزيع بنهای تخفيف در بين آنها برای استفاده از رستورانها و كافی شاپهای نزديک محل برگزاری رويداد می باشد!

اما چه چيزی باعث می شود كه نقش پذيرايی در رويدادها از صرفاً سير كردن مهمانان فراتر رود؟ پاسخ اين پرسش را بايد در ريشه های فرهنگی “ميزبانی” ديد. در جايی كه برگزاركنندگان رويدادها ميزبان و شركت كنندگان، ميهمانان آنها مي­باشند. ميزبانی در فرهنگ ايرانی نقش پررنگی دارد تا آنجا كه يكی از رفتار شاخص در اين فرهنگ، ميهمان نوازی است. ايرانيان هميشه درهای خانه خود را به روی ميهمانان غريبه گشوده اند و آنها را در سفره خود سهيم كرده اند. سر يک سفره بودن راه را بر ارتباطات و دوستيهای جديد باز كرده و ايده های نو را شكل می دهد.

اين درست همان اهدافی است كه برگزار كننده يک رويداد نيز به دنبالش می باشد. پس پذيرايی در يک رويداد تنها به معنای غذا دادن به مهمانان نيست. بلكه فرصتی است برای هم سفره شدن مهمانان و شكل گيری ارتباطات جديد. در واقع بودجه ای كه به اين كار تخصيص می يابد كاركردی دوگانه خواهد داشت.

کیکِ خونه نوشته شده توسط:

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *